Passa al contingut principal

Taula Rodona d'Orientació als Estudis Superiors




El passat dijous 15 de març de 2018, l’AMPA amb la col·laboració de la direcció de l’Institut Fort Pius, vam organitzar una activitat dirigida als alumnes de 2n. de Batxillerat.
Vam constituir dues taules rodones amb la intenció d’orientar als estudiants en la seva tria cap als estudis superiors: la primera amb ponents de la branca científic-técnica i la segona amb ponents de la branca humanístic-social.
Vàrem reunir a pares i mares d’alumnes del centre que fossin professionals en diferents sectors laborals.

Començàrem amb una breu presentació individual on cada participant va explicar la seva motivació a l’hora de triar una carrera universitària, seguidament exposaren la seva trajectòria professional i el seu ‘dia a dia’ laboral, per acabar amb un torn obert de preguntes on els alumnes van plantejar diferents qüestions als ponents i es va establir un petit debat entre tots els assistents.
Va finalitzar l’acte desitjant molta inspiració i encert als estudiants en la seva elecció.

A la taula científic-tecnològic vam comptar amb la presència d’Esther Alcaraz, psicòloga i moderadora de la taula; Luciano di Croce, biòleg investigador; Núria Gimferrer, metgessa; Teresa Badia, tècnic superior radiologia; Joan Casacuberta, matemàtic i Josu Abaigar, enginyer agrònom.
A la taula humanístic-social ens acompanyaven Lourdes Tamayo, llicenciada en Geografia i Història i moderadora de la taula; Eduardo Montesinos, advocat; Ignasi Palacín, economista; Esther Pujol, editora; Juan Carlos Valén, llicenciat en Belles Arts i responsable de xarxes socials i Marino Rodríguez, periodista.

Fem una valoració molt positiva d’aquesta iniciativa ja que l’experiència ha estat molt enriquidora des de que es va impulsar aquest projecte, ara ja fa quatre anys, tant pels alumnes com per als professionals que han intervingut en aquesta tasca.

Des d’aquí volem agrair als alumnes la seva atenció i participació i als ponents la seva assistència i col·laboració!!


Us fem un resum amb les frases que ens han semblat més interessants dels ponents d’aquest any:

TAULA RODONA CIENTIFICO-TECNOLÒGICA

Josu Abaigar (Enginyer Agrònom)
  • Vaig triar els estudis perquè m’agradava el camp i era el que coneixia.
  • No em va agradar el que vaig estudiar, però ho vaig voler acabar.
  • Vaig trobar una feina en el sector civil i d’obres per un mes i porto 25 anys treballant-hi.
  • Vaig continuar formant-me per poder créixer professionalment en aquest àmbit. És molt important la capacitat d’adaptació.
  • Encara que s’estudiï una carrera científica, no s’ha d’oblicar però la formacó humanística.
Joan Casacuberta (Matemàtic)
  • Cal parlar amb persones que hagin estudiat el que vols estudiar. Jo ho vaig fer i em va anar molt bé.
  • Treballo en l’àmbit de la informàtica i la programació.
  • Les matemàtiques donen la capacitat d’anàlisi i d’abstracció.
  • Els que han estudiat matemàtiques troben feina. Es dediquen a l’ensenyament, a la informàtica, a la consultoria o a la banca.
  • Estudiar una carrera serveix per aprendre a raonar: La universitat et dona el mètode necessari per poder exercir.
Esther Alcaraz (Psicòloga)
  • Els professors et desperten l’interès en algunes matèries.
  • Quan vaig haver d’escollir els estudis que faria no ho tenia clar perquè m’agradava tot.
  • Cap decisió és determinant, sempre hi ha possibilitats. El que és important és saber-se adaptar i reciclar.
  • Treballo com psicòloga en l’àmbit social i clínic i sóc formadora.
  • És imprescindible seguir-se formant al llarg de tota la vida.
Núria Gimferrer (Metgessa)
  • Vinc d’una família de científics i no sé fins quin punt la meva decissiú va ser vocacional.
  • Sortir fora del teu país a estudiar et dona molta vitalitat i una altra visió. Recomano l’experiència de viure a l’estranger fent cooperació.
  • Vaig decidir l’especialitat a 6è de carrera i després no la vaig poder fer, però en vaig fer una altra. Sóc metge de família.
  • Cal fer formació contínua. Et vas especialitzant amb els anys.
  • Quan coneixes una matèria li veus la gràcia i tot és maco.
Teresa Badia (Tècnic Superior Radiologia)
  • La meva decisió d’estudis va ser molt aleatòria.
  • La família em va recomanar fer un canvi dels estudis que jo havia triat (Geografia i Història).
  • Sóc tècnica de radiologia. Fa 30 anys que em dedico a la mateixa professió que ha sofert una gran evolució.
  • Estic contenta de fer una feina tan dinàmica i variada.
  • He d’estar contínuament preparant-me i aprenent.
Es passa al torn de preguntes on els alumnes plantegen diferents qüestions als ponents i s’estableix un petit debat.
Finalitza l’acte desitjant molta inspiració i encert als estudiants en la seva elecció.

TAULA RODONA HUMANÍSTICO-SOCIAL

Eduardo Montesinos (Advocat)
  • Treballava a un bufet i em feien enveja els advocats per la seva feina i pels diners que guanyaven. Vaig decidir que allò és el què volia i vaig començar a treballar i estudiar a l’hora.
  • El Dret està en tot a la nostra vida i resol els conflictes.
  • Treballo en una secció d’un dindicat i a un despatx particular.
  • La meva feina m’agrada i em fa sentir bé amb mi mateix, sobretot quan puc ajudar a la gent.
Ignasi Palacín (Economista)
  • Una exalumna del meu institut, a unes xerrades, em va animar.
  • Ser economista és una feina enriquidora, pots treballar en molts camps: civil, penal, família, empresa,...
  • Treballo a un despatx que portem assesories legals i fiscals per empreses.
  • L’economista és un especialista en diferents generalitats.
Juan Carlos Valén (Belles Arts)
  • No tenia clar què volia estudiar, però estava molt interessat en estudis humanístics i l’art em va semblar que era el que més m’agradava.
  • Aquesta formació m’ha servit per ‘buscar-me la vida’, tant en quant a recursos com a feines.
  • La recerca de feines que m’agradin ha estat una constant en la meva vida i el aprendre a aprendre. Crec que sóc multifuncional.
  • Treballo a la recerca d’estratègies per a les xarxes socials de l’Ajuntament de Barcelona.
Montse Compte (Mestra)
  • Estava confosa, però tenia clar que m’agradaven els nens petits i em volia marxar d’Andorra, on vivia.
  • Treballo de mestra des de que vaig començar la meva vida professional. Sembla el mateix, però cada curs els nens són diferents i la manera de fer-ho també, per tant, la feina no es repeteix.
  • ‘Ensenyar a llegir és màgic’, és una emoció que compensa i la gaudeixo cada curs. No tothom pot ser mestre.
  • És molt important saber treballar en equip i treballar les emocions.
Marino Rodríguez (Periodista)
  • Treballo a La Vanguardia des de que vaig acabar Periodisme, però he fet diverses feines també en altres medis (Fotogramas, El Periódico, ...) i he passat per diferents seccions, sempre en l’àmbit de cultura, espectacles i gent.
  • No és habitual estar a la mateixa empresa al llarg de la teva vida laboral.
  • S’ha d’escriure i llegir molt per poder comunicar bé.
  • Avui en dia, amb l’ajut de la plataforma d’internet, qualsevol pot tenir el seu mitjà de comunicació.
Ester Pujol (Editora)
  • Vaig escollir una formació que m’agradés i com que m’agradava la política, vaig estudiar història contemporània.
  • Sempre m’ha agradat llegir, xerrar, la societat, la política.
  • Les humanitats i les lletres són molt importants perque la técnica avança molt ràpidament i es perd la perspectiva: El mon de la tecnologia necessita gent que pensi i posi ordre (filòsofs i humanistes)
  • La xarxa personal em va ajudar a inicial aquest camí deintre de les editorials, des de correctora fins a directora d’una editorial i ara d’editra ‘free lance’.
  • Estudieu el què us vingui de gust, tingueu curiositat, sortiu a l’estranger, aprengueu idiomes.
Lourdes Tamayo (Tècnica d’Orientació)
  • La formació humanística dona recursos per a la vida: versatilitat, ganes d’aprendre, iniciativa i visió de la societat amb perspectives de futur... Quan més temps passa, més sabi s’és.
  • La seva aplicació no sembla immediata, però està a tota la societat i al llarg del temps.
  • Els estudis socials són més aplicats, però sobre una formació social